woensdag 17 oktober 2007

OYowZwaarSwa

ok dat was even een simontitelopmerkingdingetje. Afgelopen dagen zijn de colleges begonnen, en aangezien ik toch wel hard moet werken om bij te benen, ben ik elke dag wel in de toshokan(bieb) te vinden. Het zijn erg leuke lessen! ik vind het helemaal fantastisch, soms is het te moeilijk bijvoorbeeld de verplichte klassen, er zijn 7 klassen (At/mG) waar je uit kan kiezen waarvan je er verplicht 4 van moet doen per semester. Ik doe nu 3 klassen ipv 2, want vanaf januari beginnen er ook 2 klassen, die van F en G. Ik neem nu dus A, D en E (vandaag voor t eerst D over anderhalf uur spannend XD) A is te hoog gegrepen voor mij, D is wel bij te b enen en ook erg interessant. F is de les over Eiga (films) en ik ga die ook nemen. Naast deze 4 verplichte klassen moet je ook 1 extra vak kiezen voor 2 studiepunten. Ik heb 2 extra vakken gekozen voor 4 dus ik doe weer eens teveel maar niet te moeilijk, ik doe namelijk kalligrafie (voor mijn eigen lol, maar de les is in t Japans en ook voor Japanse studenten bedoeld net als de rest van de extra vakken die je moet kiezen), en ik doe Chinees erbij. Chinees is hartstikke leuk! Wel te vroeg op woensdagochtend maar het is erg amusant de spraak-oefeningen, wel erggg moeilijk moet ik zeggen. Met chinees zitten we maar met 6 mensen ofzo, Aga ik een oudere Japans vrouwtje en 3 japanse jongens waarvan er 1 de tutor is van een van de studenten van de JTW-cursus. Voor de rest moet je gewoon hard studeren, ik heb vandaag mijn eerste speech voor mijn kaiwa-les (converstatieles, S4) , ik merkte trouwens dat S4 niet laag is! S7 waar iedereen zit is volgens mij nix aan het gaat over politiek enzo, S4 gaat over letterlijk wat er op straat wordt gepraat. Geweldig dus om dat te leren want de meeste mensen die Japans studeren praten ook tekstboek Japans wat dus ontzettend vreemd overkomt bij de JapannersXD. Voor de rest niets bijzonders gedaan, beetje rondhangen met Aga Simon en Emily (de laatste 2 nu een stelletje zijnde ;)) en mensen op school zien lunchen kletsen en oo0ooohhh ik heb de sportlocatie ontdekt gisteren! Ik zag opeens zown sportveld toen ik naar huis fietste en ik zag mensen American Football spelen XD, dat was zo gaaf net of ik in Amerika was! echt alle geluiden de hele sfeer zelfs de grote palen met enorme lampen (die je in stadia ziet) alles klopte! Oh en ik zag Kendo-training (kendo soort van traditionele zwaardvechten maar dan met houten stokkies), en ik zag t rooster; ze hebben badmintontraining!!! En vaak ook!!!:D Dat maakte me dus erg blij, en ik ga vanavond proberen te kijken en in te schrijven of iets dergelijks (nadat ik naar een tentje ga die Happy Cock heet... happy cock XD) en ik ga met aga simon en emily naar een freaky kapper om een vaag kapsel te krijgen:D. We zullen zien.. Hopelijk komen de Nagasaki-mensen dit weekend naar Fukuoka, aldus Jonathans plan, dat zou erg gezellig zijn want zaterdag ga ik met 2 vrienden de hele stad uitkammen, wat misschien een leuk idee ook is voor de Nagasaki-gangers:). Hier laat ik t maar eens bij, veel succes Acelya met je tentamens, Ekin gefeliciteerd met je verjaardag alvast en Didem jij ook succes met school! Eren kick some ass @ hbo hehe, speakyazzzzzz.........

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Dev,

Hoe is ieeee? Zoals ik het lees is het erg leuk daar. Ik zou zeggen geniet van elke seconde dat je daar bent. Ik zit weer te balen achter mijn pc op werk. Ik check wel elke dag je blog dusss laat me hier niet eenzaam zitten en schrijf ze :)
Verder nog veel succes met de studie. Tot gauw weer!

Dikke kus van Nida abla:))

Devi zei

wat leuk! haha tis inderdaad leuk hier! zijn zelfs knappe japanse jongens :$.. haha maar zijn allemaal zo apathisch XD kijken jeniet eens aan ofzo dus voel me apopulair hier XD spreek je (k)

Anoniem zei

Happy Cock... was dat ook geen Rocco film :) - Oer

Unknown zei

Dankje liefffie :D

ik heb zojuist men 1e cijfers terug.. en ik vind het schandalig... voor duits.. een 6.5 en voor engels een 5.7 (I can't believe it!) ...

nja derest wel goed hopelijk..

Laf u (L) ... have fun