zondag 14 oktober 2007

een paar dagen later..

Om t onderstaande iets duidelijker te maken: S-4 is erg LAAG omdat S-8 hoogste is en ik en een vriendin gewoon genaaid zijn door de Sensei van wie wij de conversatie-test kregen want S staat voor Speaking voor de conversatielessen. Die andere vriendin is Taiwanees en kan vloeiend japans dus er klopt iets niet, want de rest kreeg allemaal S-7 en zij zijn ongeveer gelijk als ons haha. Anyhow, dan maar de top van S-4 worden!:D Anywhoeezzz terug naar donderdag, was niet veel aan want ik had geloof ik heel veel geslapen die dag omdat ik erg moe was, die avond met Nico de Griek (ohi nico ohi! Ja hij kent yabanci damat wat t nog grappiger maakt hahahaha) en met Ceren de toerk haha. Was wel even serieus weer over Nico’s plan terug te gaan enzo, maar hij blijft! Nou vrijdag was dus begin van de lessen, ik heb gewoon 2 uur in de bieb zitten leren voordat ik naar de les ging en het was echt fijn. Je kunt hier echt fijn studeren in de bibliotheek dat echt tegenover mijn gebouw waar ik les heb zit. Toen had ik echt t gevoel dat ik in Japan zat want ik zat in de bieb (net als altijd in anime’s haha) en al die animegeluiden kwamen opeens, krekels, een vliegtuig die overvloog en de zon die scheen! Echt cool. Nou de les ging hard, want ik had K-5 gehaald (kanji-5, kanji = chinese karakter) van de 8 niveau’s. Ik was wel blij maar het bleek op dezelfde dag te zijn als mijn S-lessen dus ging ik naar Shimizu-sensei die zei dat ik maar naar K-6 moest dan. Nou wel oke maar was wel eventjes bijbenen (tussen alle Koreaantjes haha). Nou die avond weer met iedereen karaoke-en, deze keer met een echt enorme groep, was echt gezellig. Zaterdag uitslapen en mijn bankkaart van de yuubinkyoku opgehaald (post-office) en daarna gingen we de orientatie van de dorm doen! Leuk lekker onkruid wieden, niet dus haha maar was wel oke omdat iedereen zoiets had van moet dit nou? Werd het een melige boel, vooral met de Amerikanen. Die dag was hele dag orientatie, dus over aardbevingen brand etc etc, en daarna was er een welkomstfeestje met ERG lekkere eten en mijn tutor Chihiro was er ook! Weer leuke mensen ontmoet, ik ontmoet elke dag meer mensen ik hou het niet eens meer bij, vooral niet de Japanse meisjes want die zijn echt stuk voor stuk dezelfde heheh..XD. Nou die avond met de master-studenten (amerikanen en ceren / nico) enzo met een grote groep uit, eerst naar een latin-club geweest (voor de Mexicanen en Brazilianen onder ons zoals Adriana Vini en Oliver, die trouwens allemaal vet konden dansenXD). Kwam zown enorme gast op mij af, Carlos heette hij en begon me spontaan salsa te leren! Was echt heel onverwacht en erg leuk. Waren ook veel andere buitenlandse studenten daar, zoals Anji, een meisje van Japanse afkomst maar opgegroeid in Peru die in mijn K-6 klas zit. Lol met haar gehad en ook met wat andere latino’s. Daarna gingen we naar een ‘techno’-club, Ceren en een groep gingen eerder al dus wij moesten even zoeken en ondertussen gingen we maar ff om 1 uur ’s nachts naar yoshinoya omdat we erg honger hadden hehe. Daar begon een dronken Japanner spontaan tegen ons aan te lullen, en liet zn mobieltje uit z’n handen flikkeren en Aga en ik lagen helemaal dubbel. Surne (Mongolische jongen) en vini en een groep kwamen maar bij ons aanschuiven met Shirley de thai en Dean de canadees (die later wat kregen). Een vriendin van de dronken japanner begon ook tegen ons aan te lullen (ook stromdronken, lachen die bezopen japanners!) en die vroeg waar we heen waren gegaan, wij dus zo naar een latin-bar. Zij zo: naar een gaijin-bar? (gaijin=gaikokujin=buitenlander) Wij hadden het echt niet meer! Daarna gingen we dus naar de ‘techno’-club dat een reggaeton en dancehall club scheen te zijn dus ik kon mijn lol niet op! Gezellig dansen met een groep japanners en later ging ik op het podium bij een Japans meisje staan die (als enige) erg goed kon dansen. Aiko heette ze en ik leerde haar en haar vrienden Jump-style en de pasjes voor Samba di janeiro, erg leuk dus en zij leerden mij pasjes voor zo’n Japans liedje. Daarna namen we de taxi naar huis en t was dus een geslaagde dag. Vandaag (zondag) was ook erg gaaf! We gingen met de trein en de bus naar t strand, heel andere strand die we hier bij de dormitory hebben echt mooi wit en palmbomen etc. Als ik erachter kom hoe ik hier foto’s op upload, zal ik het zsm doen! Erg geslaagd, lekker gebruind en t was echt een leuke gemixte groep, de 2 joods-newyorkse jongens Nadav en Andrew, de turk Ceren, Nico de Griek (ohi nico ohi! En ondertussen heeftie ons ella nico ella geleerd hehehe) Alisia de slowakees en ik. Ze zijn wel allemaal van de master-programma’s dus ik was de jongste, maar het was echt heel gezellig en we hebben een trip naar Okinawa gepland voor volgend weekend. Ik vraag me af of dat doorgaat of niet, maar ik zal jullie in ieder geval op de hoogte houden!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey liefste!

Ik heb je blogs weer is gelezen. Wat maak jij geweldige gezellige maar vooral ook spontane dingen mee..:D:D.. Wat leuk! echt.. Hahah en wat goed dat je Ceren hebt ontmoet.. dan kan je af en toe een beetje turks praten....

Vandaag hebben wij (didemgil en ikkug) Oma en opa opgehaald (yani jouwn hala:P ) ...En ze zeiden echt heel lief.. Devranda gitti... haha echt je moest ze zien..!

Hierzo is het weer wisselend, de ene dag 18 graden met zon, de andere dag regent het gigantisch hard!.

Mijn SE1 week is begonnen, dus ik ben van plan om mezelf te isoleren en te leren leren leren.

Nogmaals vind het echt top van je!.. Hey je moet de volgende keer, tijdens het uitgaan, die lui HALAY leren .. aangezien Jumpstyle al gelukt is:P ..

Nja liefste, het is hierzo 2:33 dus ik moet nu ECHT slapen.

Ik wens jou nog een hele fijne dag!...Ik lees wel wat je allemaal meemaakt..

Groetjes aan Simon ook..


EEEN HELE DIKKE DIKKE DIKKE MEGA KNUFFEL EN ZOEN.....

Acee

Anoniem zei

Hai Devi,
Jeetje mineetje...wat een druk schema iedere dag! Ik hoop dat je wel een beetje perapera terugkomt, want dat is toch wel de bedoeling!!! Wel leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Geniet ervan...eenj aar vliegt zo om!!!
Kus, Ingrid (met de dikker wordende buik)