woensdag 14 november 2007

back in bizz

wayow! ja druk weer, tentamens en presentaties vliegen me om de oren! Vandaag een A gehaald in Nishitosenseis les. Deze les is een van de moeilijkste lessen omdat zij gewoon supersnel brabbelt in t Japans en dan vragen stelt die je dan ook in netjes Japans moet kunnen beantwoorden XD. Nou de onderwerpen liegen er ook niet om, van maatschappelijke problemen tot economie. Wel superinteressant, maar het is altijd veel om teksten te lezen, begrijpen en ook nog diepzinnig over te gaan doen, maargoed mijn eerste A! Vandaag ging mijn presentatie ook nagenoeg goed, ik bood mezelf aan als eerste te gaan (wat altijd wel wat applaus oplevert hehe, we innit for the fame:P), maar dat was meer om t feit dat ik een kanji-examen na dat uur had dus de rest van t uur als anderen doorlulden ik effen in mijn boek kon kijken hehehe. Nou ik hou t even kort, ik heb een ontzettend leuk weekend gehad zoals altijd, vrijdag had Aga voor ons goed pools gekookt, zaterdag hadden monika en isabella duits voor iedereen gekookt, het is altijd een groot feest met heel veel mensen die koken en eten en lol dus. En ik heb eindelijk Heroes ingehaald:D:D! God thank internet:P. Zondag zijn we de hele dag naar Sumo-wedstrijden gaan kijken, we hadden boxseats met z'n 4en en voordat we erheen gingen zagen we nog een ontzettend gaaf dansfestival in Tenjin, van oma's tot baby's! Echt lief om kleine peuters verward over een podium te zien lopen haha, natuurlijk zijn daar ook weer de nodige foto's van genomen (wees gewaarschuwd: Japanse kindjes, cutenesslevel rijst uit de pan). Dus erg gezellig en alles, maar ook meer in vooruitzicht, overmorgen hebben we een dagtrip met de JLCC-course mensen. Zaterdag gaan we vroeg opstaan, naar Dazaifu, daarna gaan we schaatsen, daarna karaoke/eten en daarna gaan we clubben! Dat wordt dus wat. Ik heb mensen voorgelogen dat het voor mijn verjaardag was dus iedereen wilt komen (en erg verassend alle koreanen zijn stelletje feestbeesten!). Zoals altijd zijn de Japanners te druk om wat dan ook te doen, erg saai moet ik zeggen. Ik heb ook een gesprekspartner waarmee ik Engels en Japans praat, Ryo, en hij is het er zeer zeker mee eens dat Japanners erg saai kunnen zijn en hij voelt zich soms niet eens JapansXD. Dat hoor ik trouwens van meer Japanners. Oh ik heb trouwens een link van Michiyo en Hiroko, respectievelijk Emily en Yasna's tutors. Michiyo doet namelijk iets met tv-programma's en ze wilt ook dat wij ook ooit te gast komen:D erg leuk dus! Ondertussen heb ik een SHINBASHI-mail gestuurd naar iedereen en komen er mensen random op me af met SHINBASHI XD. ERg leuk dus oh en Felix, er is hier ook een duitse gast die Felix heet;). Ben je stiekem duits?:O Nou ik wil nog een flickr account of iets aanmaken maar eerst een yahoo-mail aanmaken haha. Ik sluit dit bericht af met een link van michiyoyoyoyoooXD buhbye's
http://docodemotv.jp/play.php?item=1194442221

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Mògûh.

Zo, even een post zodat je ziet dat je blog toch echt wel bekeken wordt. ;)

Nazzov the Silent.

Felix zei

MUAHAHAHA!!! SHINBASHI!!!
Maarruh, 志門 (Simon btw) had al gezegd dat er een Felix was daaro... en Duits.
Wat grappig is aangezien ik half-Duits ben O_o... no kidding, moeders kant.
Is hij even 'kewl' of 'lijp' als ik? XD

Maarja, ik ga ook nog proberen iedereen hiero SHINBASHI gek te maken xD!!!

Groetjes uit het KOUUUUDE Nederland.

Felix

Anoniem zei

HAPPY BIRTHDAY TO YOU, HAPPY BIRTHDAY TO YOU, HAPPY BIRTHDAY HAPPY BIRTHDAY HAPPY BIRTHDAY TO YOUUUUU......

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik heb je mobiele nummer niet bij en kon je niet smsen.
Dikke kus...

Nida